Emberi történetekből épít hidat a Bridge Budapest és a Margó Irodalmi Fesztivál.
A Bridge Budapest és a Margó Irodalmi Fesztivál hosszú távú stratégiai megállapodást kötött. A két szervezet közös célja, hogy az üzleti szektorban is népszerűsítsék az olvasást, felhívva a figyelmet arra, hogy ennél egyszerűbb és hatékonyabb módszert aligha találunk a fejlődésre. Az olvasás nem csak szórakoztat, de konkrét üzleti előnyöket is hoz: aktívabbá teszi az agyat, serkenti a kreativitást, segít új perspektívákat felfedezni, növeli az empátiát és fejleszti az ítélőképességet is. Mind-mind olyan tényező, amely létfontosságú a sikeres vezetés és a hatékony kommunikáció szempontjából. A program sikerének azt tekintik, ha minél több vezető napi rutinjának a részévé tud válni az olvasás.
“Egy vezető valójában, amikor hagyatékot épít, nem katedrálisokat hagy hátra, hanem emberi történeteket. Azt, hogyan viszonyult akár krízisekben az emberekhez, akikkel egyébként az üzletet építi, vagyis értékeket próbál teremteni. Nevezzük akár profitnak vagy a profiton túli javaknak is. Ezért a híd alappilléreit a történetek adják. A könyvek hozzák az emberi történeteket, amelyek hatnak a vezetői történetekre is az olvasás révén, aztán ebből tovább épülnek a saját történeteink.” - mondta el Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezető igazgatója. Majd hozzátette: “A Margóval közösen is olyan vezetőket szeretnénk inspirálni, akiknek számít, mit hagynak hátra maguk mögött, akik hosszútávon, értékalapon gondolkodva építik cégeiket. Nekik indítottuk már három éve el a Bridge Booklist könyvlistáinkat, hogy ezen az úton konkrét perspektívatágító segítséget adjunk a kezükbe.”
“Mindenről van könyv. Vezetésről, csapatról, sikerről, kiégésről, kudarcról, teljesítményről motivációról is olvashatunk tényeken vagy történeteken keresztül. Olvasni kell - mondjuk a Margókon 13 éve, és fontosnak tartjuk, hogy ezt az üzenetet kiterjesszük oda is, ahol egy-egy döntéssel sok ember életére hatással lehetnek. Az olvasott történeteken keresztül új ötletek, gondolatok jönnek létre, nyitottabban, új nézőpontok birtokában, érzékenyebben tekinthetünk egymásra és a világra, az irodában is.” - mondta el Valuska László a Margó Irodalmi Fesztivál igazgatója.
A Bridge és a Margó, stratégiai megállapodásuk keretében évente kétszer rendeznek könyvcserével összekötött, exkluzív Üzleti Könyvreggelit, a két szervezet kiemelt üzleti partnereinek, valamint a Margón, a Bookline Teraszán elérhetők külön polcon a Bridge Booklistről ajánlott könyvek is. Az első Üzleti Könyvreggelire 2024. május 23-án került sor a kultúrát ismerten támogató Szatyor Bárban, ahol a Bridge Budapest és a Margó Irodalmi Fesztivál színpadán Iglódi Csaba és Gazsi Zoltán, Bridge Vezetők, a Bridge támogató közösségének tagjai - akik elsőkötetes szerzők is -, Pistyur Veronikával és Valuska Lászlóval beszélgettek sorsfordító könyvekről, az írás szépségéről és nehézségeiről, sok személyes könyves élmény között. Ez a beszélgetés azóta podcast formájában meg is hallgatható a Könyves Magazin csatornáján.
A következő Üzleti Könyvreggeli októberben, az Őszi Margó Irodalmi Fesztiválon kerül megrendezésre, melynek keretében tartják a Bridge Diófa történetek sorozatának következő premierjét. Az Egyesület a 10. születésnapjára indította útjára tavaly kortárs szerzők történeteit, a hosszútávúság köré rendezve, melyből a 15. születésnapra egy antológiát terveznek megjelentetni. A Diófa történetek között megtalálható már Litkai Gergely, Nyáry Krisztián, Gerlóczy Márton, Palya Bea vagy Iglódi Csaba története - generációkon átívelő hagyatékokról, a diófa árnyékában, mivel ez a fa a hosszútávú gondolkodás szimbóluma: ma ültetjük, de nem mi élvezzük az árnyékát: mint ahogy a mai üzleti döntések következményeivel is a következő generációknak kell együtt élnie. Ősszel Vámos Miklós, Grecsó Krisztián és Szűcs Péter Diófa történetei már a Margón kerülnek bemutatásra. Az eddigi Diófa történetek hangoskönyv formájában érhetők el, Pokorny Lia előadásában.
A Bridge Budapestről:
A Bridge Budapest Egyesület az érték alapon és hosszú távon gondolkodó üzleti cselekvők mozgalmát építi. Az Egyesület célja az üzleti kultúra- és a vezetői szemlélet formálása, egy olyan üzleti ökoszisztémáért, amelyben a tudás és a teljesítmény is számít; ahol nem csak néhány cég elkötelezett társadalmi ügyek mellett, hanem ez jelenti a vezetői normát; és ahol a vezetőknek tudatos, hosszútávú stratégiájuk van arra, mit hagynak hátra maguk mögött. A Bridge arra ösztönzi a cégeket és a vezetőiket, hogy olyan értelmes munkahelyeket építsenek, ahol a következő generációk is szívesen dolgoznának majd. A vízió érdekében a Bridge több kezdeményezés elindítója is. Az egyik az Edisonplatform, szülői edukációs felület, amelyen keresztül jelenleg 240 gyerekeket fejlesztő, innovatív és tudásalapú szereplőt fog össze és ösztönöz együttműködésre, többek között a jövő generációkért elkötelezett cégekkel. A Vállalható Üzleti Kultúráért programja a cégek transzparens működését ösztönzi és ismeri el, 1200 cég regisztrációjával. A Bridge Budapest közösségi elismerésekkel, tudásmegosztással, szemléletformáló kampányokkal és közösségépítéssel törekszik a víziója megvalósítására. Ilyen eszköze és kampánya a Harmadik 1% mozgalom, a Bridge Üzleti Közösségi Díjak, a Forbes-Bridge Filantrópia Díj vagy éppen vezetői magatartáslisták és perspektívatágításra ösztönző könyvlisták. Működését a Bridge Vezetői Közösség tagjai, üzleti szereplők támogatják.